MODRA. V minulom roku sa Modrania obrátili na mesto s jednou jedinou petíciou. Podľa správy hlavnej kontrolórky mesta Zuzany Lazárovej sa týkala obťažovania prevádzkou podniku pohostinstva. Rok predtým prišli na mestský úrad štyri petície. Od marca minulého roka sú všetky doručené petície evidované v elektronickej podobe v rámci centrálnej evidencie petícií.
„V roku 2013 bolo v centrálnej evidencii zaevidovaných celkovo 21 podaní označených ako sťažnosť, z ktorých bolo devätnásť vyhodnotených ako sťažnosť," píše vo svojej správe Zuzana Lazárová.
Jedenásť z nich bolo vyhodnotených ako opodstatnené, neopodstatných bolo päť. Jedna doručená sťažnosť bola sčasti opodstatnená a sčasti nie. Dve ešte neboli v čase kontroly doriešené. Aj v roku 2012 bolo na mestský úrad doručených 21 sťažností.
Z kontroly obsahu spisových materiálov sťažností, ktoré boli zaevidované v centrálnej evidencii sťažností, vyplynulo niekoľko nedostatkov. Viackrát nebola vyhotovená či predložená zápisnica o prešetrení sťažnosti.
V dvoch prípadoch bola sťažnosť vybavená deň či dva po zákonom stanovenej 60-dňovej lehote a v jednom prípade nebol sťažovateľ informovaný o predĺžení lehoty na vybavenie. Hlavná kontrolórka upozornila vo svojej správe aj na to, že dve sťažnosti vybavoval zamestnanec, voči ktorému smerovali.
Autor: žaja