IVANKA PRI DUNAJI, VAJNORY. Tak ako avizovali, sa aktivisti dnes ráno podujali informovať o probléme rozširovania diaľnice D1 aj vodičov. V kritických úsekoch vo Vajnoroch a v Ivanke pri metre stáli už od skorého rána, aby vodičov informovali, že ak sa výstavba križovatky Triblavina nezrealizuje čím skôr a podľa pôvodného projektu, bude ranná cesta do práce ešte zdĺhavejšia.
Aj keď aktivisti z OZ Triblavina spomaľovali ešte o čosi viac, žiadne hromženie zo strany vodičov sa nekonalo. Počas našej prítomnosti, si takmer všetci zobrali leták, ktorý im aktivisti ponúkli. Na ňom nájdu informácie o pôvodnom projekte rozširovania diaľnice a o problémoch, ktoré podľa nich nastanú, ak na diaľnicu nebudú napojené aj regionálne cesty.
Zápchy sa týkajú aj ďalších okresov
Ako povedal jeden z aktivistov Milan Grožaj, "nie je to problém len obcí v seneckom okrese, kvôli zápcham vo Vajnoroch majú problémy aj obyvatelia Svätého Jura a Pezinka, ktorí sa ráno potrebujú dostať do Bratislavy.
Pripomíname, že podľa pôvodného projektu z roku 2013 mali byť pozdĺž diaľnice takzvané kolektory, ktoré by umožňovali pohodlne sa napojiť na diaľnicu aj obyvateľom z okolitých obcí, ktoré už niekoľko rokov zažívajú nebývalý stavebný boom.
Po dostavbe plánovaných obytných zón a logistických centier sa počet obyvateľov a návštevníkov tejto lokality zvýši niekoľkonásobne. Práve preto sa aktivisti obávajú, že už dnes zlá dopravná situácia sa ešte zhorší.
NDS stiahla žiadosť o zmenu
Podľa akého projektu sa diaľnica nakoniec bude rozširovať dnes nie je jasné vôbec. Pred pár dňami totiž NDS požiadala Ministerstvo Životného prostredia o späťvzatie Oznámenia o zmene navrhovanej činnosti Diaľnica D1 Bratislava - Trnava, križovatka Triblavina.
Znamená to, že NDS by mohla vo výstavbe pokračovať podľa pôvodného projektu, ale aj to, že celý proces zmeny projektov, ich schvaľovanie začne odznova. Ako to teda bude sme sa pýtali hovorkyne diaľničiarov, odpoveď sme však zatiaľ nedostali.
Podľa najnovších informácií, hovorí proti zmenám v projekte aj fakt, že súťaž na výstavbu Triblaviny sa robila podľa Červenej knihy FIDIC. "Znamená to, že v projekte sa nesmú robiť žiadne zmeny, inak by bol porušený zákon o verejnom obstarávaní," povedal Grožaj.
K aktivistom sa pridala známa posila
Ráno sa k aktivistom na chvíľu pridal aj herec Roman Pomajbo.